PUBLICITAT

ACTIVITAT 4. CREACIÓ D'UNA CAMPANYA PUBLICITÀRIA.  

PROCÉS CREATIU. 

- Preproducció. 

ESPAIS UTILITZATS: Taula de fusta exterior, cuina i caseta exterior. 
OBJECTES UTILITZATS: Una olla a pressió, una olla, vitroceràmica, bàscula, una plata petita de ceràmica, tomàquets, una ampolla d'aigua, aigua evaporitzada, taula, motxilla, etc. 
LLUM: Natural (en la majoria dels casos) i artificial (en el cas de la cuina). Normalment picats o zenitals o trasers. 
PERSONATGES: Esteve Martí, com a mans i dits. 
DADES DEL PRODUCTE: Document (per col·locar). 
  • GUIÓ TÈCNIC. 
Aquí es troba el guió tècnic en format Pdf compartit. 
  • GUIÓ LITERARI. 
Es tracta d'un objecte portàtil que té les mateixes característiques que una vitroceràmica però de manera individual (només té 1 únic fogó) però que també té les característiques d'una bàscula (de fet, és aquest l'objecte real). (per acabar)
  • STORYBOARD. 
Hi ha hagut alguns canvis en els frames ja que no havia especificat els fons en l'storyboard. 

- Producció. 
Editor de vídeos: Editor de vídeo predeterminat de Windows 10. 
Editor de imatge: Photshop Cs6. 
Editor de so: Reaper i Gravadora de Veu. 

RESULTAT.
Anunci pòster. (PER REALITZAR)
Anunci jingle. (PER REALITZAR)

ACTIVITAT 3. QÜESTIONARI SOBRE PUBLICITAT. 

Aquest és el document de les activitats, que estan millor organitzades que en aquest blog. 

  • Llenguatge de publicitat.

1. Definició de publicitat.
La publicitat és la tècnica aplicada als mitjans de comunicació que té la intenció d’induir el
públic a determinats comportaments, principalment comercials.
2. Tipus de publicitat.
Publicitat impresa (o anuncis gràfics), publicitat online (a través d’internet), anuncis de
televisió (audiovisuals), publicitat exterior (cartells, marquesines, etc.) i publicitat encoberta
(performances, mencions, patrocinis, etc.)
3. Diferències entre publicitat i propaganda.
Malgrat que l’objectiu sigui molt similar, la publicitat té fins comercials (de venta del seu
producte) i la propaganda té fins polítics o socials (de propagar la seva ideologia i influenciar
en el pensament).
4. Funcionament de la publicitat.
La publicitat arriba a la audiència a través dels mitjans de comunicació pagats per la
companyia que anuncia el seu producte. Aquest anunci serà prèviament estudiat per
comprovar si segueix la normativa i serà la companyia qui, a través de pagaments més cars o
menys, obtindran una franja horària, una durada, i una importància al producte, encarint
l’anunci segons les vegades que es repeteix, si és llarg i si aquest es publicarà durant la pausa
publicitària d’un programa amb molta audiència.
5. Parts d’un anunci gràfic.
- Cap: Se situa a dalt a la dreta i sol constar d’una frase breu que servirà com a
introducció a l’anunci.
- Eslògan: Petita frase o lema que serà característic de la marca i que incitarà al
comprador a comprar el producte.
- Text: Defineix el contingut de l’anunci i el producte, on s’hi mostren les seves
característiques i fets importants pel comprador.
- Punts auxiliars: Petits paràgrafs de referència en el que explica un element de
producte al detall.
- Imatge: Representa el valor del producte i és la part més visual de l’anunci. Si no hi
ha cap tipus d’imatge (dibuix, fotografia, etc.) rep la importància el cromatisme del
fons.
- Peu d’anunci: Petita frase destinada al comprador, sobre l’anunciant. Informa sobre
els contactes de la companyia.
- Identitat gràfica: Petit dibuix o imatge que representa al producte o a la companyia.
6. Els contravalors de la publicitat.
De vegades, els anuncis mostren uns valors que no són els apropiats i són temes polèmics,
com l’estereotipzació dels gèneres o el món idíl·lic propi de la publicitat enganyosa.
Els contravalors anteriors mencionats serien exemplificats amb: anuncis de joguines de nina,
de cuina, etc. protagonitzades per nens vestides de rosa, mentre que el blau, els cotxes, les
eines, etc. les utilitzen homes i nens.

B) Preguntes sobre publicitat.

1. Què és el departament de comptes?
El departament de comptes és l’enllaç entre la companyia i el client (el receptor de l’anunci).
Aquest departament s’encarrega d’estudiar tots els factors del producte i veure quin tipus de
benefici pot donar el producte anunciat i veure quina recepció tindria el client, estudiant totes
les tècniques de màrqueting de la millor manera.
2. Què heu estudiat per treballar en una agència?

3. Què és el rodatge d’un espot?
Els espots publicitaris són anuncis que formen part de la campanya televisiva, tot i que també
poden publicar-se en Internet. Depenent del pressupost de l’anunci, aquest serà més llarg o
més curt i amb diferents tècniques de rodatge, com gravació, animació, banc d’imatges o
Motion Graphics.
4. La publicitat és realment creativa?
Sí, ja que malgrat que hi hagi publicitat molt similar i que inclús semblin còpies d’altres, cada
anunci és diferent segons el producte i segons la intenció, i sempre s’han de trobar diferents
formes de fer arribar el missatge. Existeix una agència que es dedica simplement a això, a
nombrar els anuncis i fer-los comercials, malgrat que no sempre es requereixen.
5. Es proven els espots abans de sortir a la tele?

6. Com s’aconsegueix que un anunci sigui viral?
Hi ha diferents tècniques de màrqueting les quals podrien fer virals (comprovat per estudis)
un anunci: Llarg, moltes imatges visuals, popularitat en les xarxes socials, informació visual,
influències o patrocinis, i altres tècniques que es basen en popularitat i estudis que diuen
coses rellevants.
7. Com es posa el preu del producte?
S’estudien diferents estratègies que faran augmentar o disminuir el preu del producte original.
La primera estratègia consisteix en l’oferta i la demanda, en la que com més demanda, el preu
del producte encarirà i hi haurà, per tant, menys demanda, que farà reduir el preu, i una roda
que mai acaba fins a trobar equilibri. La segona estratègia consisteix en el preu segons el
valor, en el que aquest serà posat el valor propi afegit, i no tindràs en compte el valor del
mercat (no l’he acabat d’entendre...).
8. Com escolliu en quins mitjans sortiran els anuncis?

9. Com és que hi ha anuncis que no s’entenen?
El missatge pot no ser l’adequat o que aquest quedi tan ocult o amagat sota metàfores que la
gent no li cridi l’atenció i no entengui el producte o la relació de l’anunci
10. Qui controla que els anuncis compleixin la normativa?
A nivell espanyol hi ha una associació anomenada Autocontrol la qual es dedica a revisar els
anuncis que es fan públic mitjançant la Llei General de Publicitat. A nivell europeu, és una
associació dita European Advertising Standards Alliance, que és l’encarregada de controlar
totes les associacions nacionals.
11. És el mateix fer un espot que una campanya de conscienciació?
No, com ja he respòs en una pregunta anterior, la publicitat i la propaganda (o campanya de
conscienciació) es diferencien segons el seu objectiu o fins: comercials o polítics.
12. Han evolucionat molt els missatges publicitaris?
La publicitat ha anat evolucionant gràcies a que la societat també ho ha fet, en molts àmbits,
i els anuncis sempre volen mostrar el realisme de la vida per tal de que el consumidor se senti
com en l’anunci. La publicitat ha canviat en quant l’ús de missatges, ja siguin masclistes,
racistes, infantils... així com també ho han fet el contingut de la imatge (ara és una societat
més moderna i actualitzada).
13. Com és que m'agraden els anuncis de cotxes si encara no tinc 18 anys?
Te’ls venen per tal d’arribar al major públic, i fer que quan siguis gran diguis: “vull comprar-
me aquell cotxe”.
14. Com s'ho feien per què productes nocius semblessin bons?
En la televisió tot és mentida i no fa falta provar el producte per tal de publicar-lo. També
influencia bastant el fet de que sempre diuen el costat bo i deixen per a la lletra petita i veloç
tot allò dolent prescindible.
15. Com afecta la publicitat en un informatiu?
Crec que depenent de quin anunci es fa durant la franja horària de l’informatiu, aquest perdrà
la credibilitat i pot afectar a la reputació tant del programa com del presentador/periodista.
16. La publicitat emocional menteix quan ens ven un món ideal?
Qualsevol món ideal és mentida però més ho és quan aquesta intenta arribar a l’espectador a
través de sentiments.
17. Ens pots dir un exemple de com la publicitat crea problemes que no tenim?
Qualsevol anunci de colònia seria una exemple d’aquest tipus de publicitat. “One Million de
Paco Rabanne”. Aquest d’aquí mostra com un home que s’aplica la colònia anunciada, quan
fa petar els dits apareixen tot tipus de luxes: cotxes, dones (missatge masclista però què hi
farem), diners i fama. Això crea el missatge de que si t’apliques aquesta colònia podràs obtenir
fàcilment tots aquests regals, i et crea la obligació de comprar-te-la per poder ser com l’home
protagonista.
Mirant la resposta d’això, he trobat aquesta piràmide elaborada per un psicòleg anglès que
esquematitza clarament les necessitats que les persones volen, i de quina manera seria 
poderós el missatge per tal d’arribar millor. Aquest diagrama es diu Piràmide de Maslow o
Piràmide de les necessitats i mostra les necessitats més bàsiques (la més gran) i desitjos o
anhels més elevats (cúspide de la piràmide). Els anuncis fan servir un d’aquests graons i el
missatge que volen donar, sent el que està més amunt més xocant ja que és més desitjat, i
més irrellevant el de baix ja que són necessitats bàsiques que ja té tothom.
Elementos de marketing: Consulta: Pirámide de Maslow

ACTIVITAT 2. ANUNCIS GRÀFICS. 

ANUNCI 1. Carregadors Portàtils de Duracel. 

11

1.       Elements de la imatge que es destaquen.
De la imatge, en destaquen la composició, les formes i els colors. Està formada per tres elements o “objectes”: un telèfon mòbil, la mascota de la marca i entremig un carregador. L’aparell és el que més destaca de tots ja que conté moltes lletres a dins, és verd i cridaner.
2.      Text.
Tot el text d’aquesta imatge es redueix a dins de l’aparell, que conté frases (amb diferents tipografies) inacabades com “Life is like a box of (La vida és com una caixa de).” o “It starts at half (Això comença a dos quarts de)”... Frases les quals et deixen insatisfet ja que no estan completes. També hi ha dues oracions a dalt i a baix de la pantalla que diuen “Algunes coses no haurien d’acabar abans del final” (i a continuació posa tots els exemples esmentats) i la frase promocional “Recarrega el teu smartphone amb un carregador portàtil USB, i acaba sempre”. A continuació, hi ha l’aparell on hi ha inscrit el nom de la marca.
No he trobat cap eslògan en aquest anunci (el de Duracell és Duren i Duren...) i hi ha un logotip el qual o bé podria ser el conill (anomenat conill Energizer) o el nom de la marca escrit en majúscules amb un petit dibuix circular a l’esquerre d’aquest amb colors ataronjats.
3.      Interpretació.
El color que utilitza principalment és el verd que, usat d’aquesta manera, semblen neons (els quals són llums potents i cridaners). La forma de l’aparell mòbil format per aquestes línies dona un aire diferent, menys convencional i visible, i malgrat que hi hagi molta lletra, degut als diferents tipus de tipografies utilitzades, no queda massa compacte i desagradable de veure. De nou, s’utilitza la forma d’un IPhone per anuncis (ja que és la més popular i representativa) i no sé trobar-hi cap altre cosa amb un cert simbolisme o valor.
La relació que hi ha entre la imatge i el text és molta, ja que veiem que totes les frases estan dins de la “pantalla” del mòbil, lloc pel qual nosaltres podem rebre tota aquesta informació a través de missatges (i que no poden acabar de llegir ja que se’ns gasta la bateria).
S’adreça a públic que té mòbil (smartphone), o sigui, quasi tothom, però principalment aquella gent que més hores es pot passar en el mòbil, per tant, joves i adolescents però també treballadors enfeinats, és a dir, que té un públic bastant ampli.
Ens transmet valors d’energia (pel verd de neó) i de confiança (ja que el conill sembla simpàtic i realment podem sentir aquesta necessitat de saber com acaben aquestes frases).

Crec que l’anunci està ben treballat i ha aconseguit captar de seguida el públic que agafarà el missatge de seguida i és tot molt instantani, que no has de pensar molt, malgrat que la idea té molts elements els quals et fan pensar.


ANUNCI 2. Processador microxip Kirin 980, de Huawei. 

1.       Elements de la imatge que es destaquen.
La imatge d’aquest anunci ocupa tota una pàgina d’una revista convencional. En destaquen les formes i línies rectes També destaquen els colors blaus, símbol de l’electricitat, i les formes de rostre humà que es creen als extrems laterals de la imatge. Hi ha una espècie de xip en el centre d’aquesta del qual li surten totes les línies. Hi ha dues grans paraules a la part inferior i res més, tot el fons està buit amb colors blaus.
2.      Text.
Tampoc hi ha gaire text, només hi ha quatre paraules. Dues d’elles són el nom de producte, una altra és el nom de la marca i la restant és un simple “Gràcies!”.
No ho ha un eslògan però sembla ser que hi ha dos logotips: un és el del producte de HiAl, el qual és una espècie de punta de fletxa asimètrica, mentre que el logotip de Huawei és la fulla amb vuit pètals o dits. Les tipografies no semblen estar treballades i els colors d’aquestes són blanc i negre.

3.      Interpretació.
Com que gran part de la imatge està buida, només en podem treure profit de les dues cares. No sé realment quina és la seva finalitat, però potser vol dir que les persones poden estar més i millor connectades si tenen un processador més potent, més hàbil, etc. i després agraeixen aquest fet amb la paraula que està a sota.
S’adreça a qualsevol persona, malgrat que no totes sabran al veure l’anunci, què és aquest xip i per a què serveix. Va adreçat a un públic més especialitzat en aquest àmbit i que potser requereixi d’un processador millor.
Degut a les línies rectes, dona certa sensació de velocitat i de profunditat, però no hi trobo res més simbòlic.


Aquest anunci el trobo pobre. No capto el missatge real que vol donar i crec que podria estar més nodrit i desenvolupat. Amb més colors, més missatges, etc. I crec que li falta també el fet de que no hi ha una definició concreta del producte; és a dir, no vull una descripció molt llarga, però m’agradaria saber de què va tot això, quins avantatges ofereix respecte altres processadors, etc. 


ACTIVITAT 1. ANUNCIS AUDIOVISUALS. 

ANUNCI 1. Cosas que cuestan muy poco, de MásMóvil. 

1.       Les Paraules.
Les frases estan dividides per veu de narrador en la majoria i en veu d’un home i d’una dona. El narrador comença explicant que hi ha coses que costen molt poc i que són o bé simples, fàcils, o barates. Hi ha tres casos, el primer, que diu que és molt fàcil que et posin un segon nom, el segon, que diu que és habitual distreure’s un segon, i el tercer, que diu que és molt barat el producte anunciat. Seguidament, segueix amb explicacions breus del producte i de les ofertes promocionals. Les veus dels personatges no diuen més que una paraula o una interjecció.
El text es divideix en tres tipus: El títol de l’anunci (COSES QUE COSTEN BEN POC), la lletra petita (que diu informació respecte els costos del producte) i l’anunciant (la qual afegeix informació i complementa l’explicació del narrador).

2.      Les Imatges.
Hi ha tres plans en tot l’anunci ja que la majoria ho ocupen imatges fixes sense pla. El segon pla és un mig que mostra l’home fins a la cintura i el tercer és un pla americà que mostra la dona assentada però sense mostrar de genoll avall. El quart pla és bastant dissimulat ja que mostra en una cantonada al final del vídeo, en la que apareix una dona (l’operadora de la companyia) somrient i movent-se des del primer pla.
La primera imatge que es veu és un home vestit de tirants al qual un altre home apareix i l’anomena d’una manera, que fa molestar-lo una mica. La segona imatge és una dona amb la mirada perduda asseguda en un sofà i que quan revifa pregunta el típic “Eh?”. La tercera imatge representa l’operadora de la companyia rient simpàticament.

3.      Els Sons.
Hi ha una petita banda sonora creada a partir de frases ràpides, picades però allargades i constants. És una frase de violí amb acompanyaments picats d’altres violins. Que la seva durada encaixa perfectament amb la durada de l’anunci.
No té un paper molt important ja que només acompanya la veu i el seu volum està adequat per tal de que s’escolti però tampoc penetri en l’oïda.

4.      El Missatge.
S’anuncia la fibra òptica de la companyia MásMóvil amb una oferta promocional. El missatge que intenta donar és que la fibra és molt barata, tant com coses simples com distreure’s o ser anomenat amb altres noms.
Va dirigit a tot tipus de públic, gent de classe mitjana que es pot sentir “afectat” per les coses quotidianes que diu el narrador (vida estàndard, casa estàndard, etc.). No apareix un consumidor del producte com a tal, però entenc que l’operadora que apareix al final és encarregada de la companyia.
Excepte algun detall, tot l’entorn és realista i quotidià i no es desprèn gaire de la realitat, fen arribar més clar el missatge de les coses que costen poc.
Els personatges que apareixen són dos homes d’uns trenta-quaranta anys i dues dones de trenta anys (més o menys). Els dos homes semblen ser amics, malgrat que un és més superb que l’altre. La primera dona està sola mirant la televisió i la segona dona mira frontalment somrient amb moviments de tors lleugers. Els personatges que hi apareixen són un exemple del que està dient el narrador, no sent important per el producte però sí pel record de l’anunci.
És un anunci el qual és graciós pel guió i de la manera que té de lligar-ho amb el producte. Una curiositat és que tots els colors que hi apareixen són els propis de la marca: groc, negre, gris i blanc. No presenta cap altre simbolisme o representació amagada de la companyia (crec).

Considero bo aquest anunci ja que capta l’atenció al client amb les petites historietes i tècnicament utilitza recursos com els colors o la música que són realment interessants. El producte realment és el que menys importa. 

ANUNCI 2Peugot E-Legend, de Peugot. 

1.       Les Paraules.
La majoria de paraules i textos que s’hi mostren són frases petites amb les típiques que diuen frases motivadores. Diuen coses com “Sigues inigualable”, “sigues limitat”, etc. Així com també hi apareixen dues frases amb característiques del vehicle.

2.      Les Imatges.
Hi predominen plans sencers del cotxe en moviment, però també hi ha plans mitjans i altres imatges clares però amb carència de significat. Representen coses que es podrien fer amb la tecnologia d’aquest vehicle, com fer videotrucades, canvis de posició dels seients, etc.
Els colors utilitzats no són equilibrats, ja que hi ha en escenes massa negre, en altres hi ha punts clars o dèbils de llum, i en altres hi ha un sol color fred i fosc.

3.      Els Sons.
Hi ha una música massa carregada i potent que se’t queda al cap. No contenen cap missatge i simplement realitzen una funció decorativa i acompanyant, fen referència a la potència del vehicle.
Apareixen efectes sonors de cops, rajos que representen aquest simbolisme de poder, força, etc.

4.      El Missatge.
El producte anunciat és el vehicle modern Peugot-E LEGEND (no és un anunci d’un producte, és un espècie de tràiler del prototip d’aquest vehicle, que no està fabricat). El missatge es resumiria en que aquest vehicle és molt bo, potent i aprofitable en bastants aspectes.
El públic el qual va dirigit aquest publicitari deu ser públic de classe alta, que es prengui luxes en vehicles com aquest i gent que li agrada tenir la vida còmode però no senzilla. Apareix un consumidor que es caracteritza per ser jove, aventurer i intrèpid. El món és bastant realista però també té aquesta idealització de paradís aventurer o de paisatge idíl·lic per al descobriment, l’aventura, etc.
No aprecio cap tipus de simbolisme ni cap valor, tot i que sí que hi ha aquesta parella que veiem que està feliç, somrient i alegre al tenir un vehicle d’aquesta mena.
Considero que és bastant dolent ja que el comerciant no es relaciona amb el públic. Crec que va massa dirigit a un públic en específic i en cap moment involucra a l’espectador o crea qualsevol tipus de simpatia amb els elements que apareixen en el vídeo. Se li suma també una música exageradament forta i una visibilitat nefasta, i no et dona ganes de preguntar-te de quina marca és, ni quan sortirà, ni quan costa, ja que la majoria de la gent no li atrauen cotxes carregats i complicats i va dirigit a un públic específic.   


Si vols veure-ho tot una mica més ordenat, aquí hi ha el seu respectiu document. 

Comentaris